Híreink
Pinterest, mint marketing eszköz

A Pinterest egy amerikai közösségi képmegosztó weboldal. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a regisztrált felhasználók témák szerint rendezetten fényképeket osszanak meg egymással.
A Pinterestet a Cold Brew Labs, egy Palo Altóban lévő 16 fős csapat üzemelteti, havi 12 millió látogatója van, főként nők. A Pinterest felhasználóinak elköteleződése 200-300%-kal erősebb, mint amit a Twitter fel tudott mutatni ebben a korában, így a Pinterestet mára a legnagyobbak - a Facebook, a LinkedIn, a YouTube és a Tumblr - mezőnyében tartják számon.
Hogyan működik?
Maga a szó az angol to pin ’kitűz’ szóból származik. Az oldal lényege, hogy a felhasználók virtuális faliújságot hozhatnak létre, ahova “gombostűzhetnek”, “pinnelhetnek” képeket, amiket szépnek, praktikusnak tartanak, ezeket mappákba rendezhetik és megoszthatják barátaikkal.
A nekünk tetsző képet pinneljük, vagy ha más felhasználónál találunk nekünk tetszőt, akkor azt repinneljük, azaz átvesszük tőle.
Ez annyira virális, hogy felmérések szerint a felhasználók több időt töltenek el itt, mint a Facebookon, naponta átlagosan 1,36 millióan nézik meg ezt az oldalt.
Regisztrálni, bejelentkezni két módon lehet, Facebook fiókkal vagy magán az oldalon való regisztrációval.
A képeinket különböző kategóriákba sorolhatjuk, ezek lesznek a boardok, azaz táblák. A regisztrációkor már eleve megad a rendszer kategóriákat, amiket követhetünk, így a kedvenc márkánk, tevékenységünk, sportunk képeit könnyebben megtalálhatjuk.
A pin tehát egy kép, amely tartalmazza a forráslinket is. Pinnelhetünk a webről a Pin it gomb segítségével, de akár a számítógépünkről is feltölthetünk képet, a forrással együtt. A jogi problémák elkerülése végett, valamint a saját képeink védelmének érdekében két dologra figyeljünk:
Lehetőleg az eredeti forrást linkeljük.
A leírásban adjuk meg a minimális információkat a továbbpinnelőknek, mint dolog neve, tervezője, készítője, stb.
Miért jó marketing szempontból?
Ötleteket lehet gyűjteni lakásfelújításhoz, esküvőhöz, öltözködéshez, vagy akár recepteket (az ételek fotóin keresztül). Gyakorlatilag bármit, és ha egyszer egy jól sikerült fotó bekerül a termékünkről, az robbanásszerűen elterjed, és mivel a kép tartalmazza a linket, így könnyen vásárló lehet az érdeklődőből.
A képeket úgy lehet pinnelni, hogy megmarad azok forrása, így ha saját márkaoldalunkról pinneltük a képet, az elvezeti az érdeklődőt saját oldalunkra.
Másik nagy előnye, hogy könnyen targetálható. 4 millió regisztrált júzer közül másfél millióan be is lépnek napi szinten a Pinterestre. A felhasználók 80 százaléka nő. Harmaduk a 25-34 közötti korosztály tagja.
Érdemes megvizsgálni, hogy a célcsoportunk milyen formában és mennyire aktív a Pinteresten, így ha a képünk bekerül a rendszerbe, és sokan kiválasztják saját gyűjteményükbe, az eljut az ő saját követőikhez, akikkel közös az érdeklődési körük, így direkt a célcsoportunkhoz juttatjuk el termékünket.
A képek alá írhatunk rövid ismertetőt, így megkönnyítjük az érdeklődök, felhasználók dolgát, ha információt akarnak kapni termékünkről, képünkről.
Valamint a Pinterest több online térrel szemben pozitív hangulatú, az embereket, akik itt kapcsolatba kerülnek egymással, a közös érdeklődés köti össze.
Keresés
Kérjük írd be a keresendő szót vagy kifejezést az alábbi helyre, majd kattints az ikonra a hírek közti kereséshez.
Következő hír
