Dolgozunk
cím 1134 Budapest, Lehel utca 11. telefon +36 (30) 950 5650 E-mail info@lunir.hu
 
Tervezünk elválasztó Fejlesztünk elválasztó Működtetünk
 
 

Híreink

Az Instagram használata a marketingben

Dátum 2014. 01. 17. Kategória internet Kommentek kommentek
 
Az Instagram használata a marketingben
Mi az az Instagram?

Az Instagramot 2010-ben hozták létre, mára napjaink legnépszerűbb fotómegosztó alkalmazásává vált. Sikerén felbuzdulva számos más, hasonló alkalmazás készült, ám még mindig az Instagram áll az élen, a maga 150 millió aktív felhasználójával. Sikere abból is felmérhető, hogy 2012-ben felvásárolta a Facebook, és saját oldalába integrálva könnyebben elérhetővé tette felhasználói számára. Mára már a fejlesztéseknek köszönhetően nem csak képeket, hanem 15 másodperces videóklipeket is megoszthatunk vele.

Mire jó?

Elsődleges célja, hogy barátainkkal, ismerőseinkkel meg tudjuk osztani élményeinket, és az általunk látott érdekes/szép/szomorú/vicces dolgokat, mindezt olyan formában tálalva, ami kicsit eltér az általános fotóktól, különösebb fotós, illetve grafikai tudás birtoklása nélkül is.
Arra a tényre épít, hogy manapság az emberek többségének a kezében folyamatosan ott van az okostelefonja, arról tájékozódik a világ és környezete történéseiről, és egy kép gyorsabban közvetít információt, mint az írott szöveg.


Hashtag (#)

Képeinket úgynevezett hashtagekkel láthatjuk el, amik az Instagram keresőszavai. Fontos, hogy olyan szavakkal és olyan nyelven lássuk el képeinket, amik jól leírják a tartalmát, valamint az általunk célzott célcsoportra jellemzőek.
Saját hashtaget is létrehozhatunk, amelyek segítenek a felhasználóknak ránk találni, valamint ők is használhatják saját képeiken.
Gyűjtőoldalakon megnézhetjük az éppen aktuális top hashtag szavakat is. (http://web.stagram.com/hot)


Hogyan használható marketing célokra?

Az Instagram havi 90 millió aktív felhasználója 40 millió fotót és másodpercenként 8 500 like-ot termel ki. Ekkora mennyiségű felhasználót már érdemes üzleti célokra is megmozgatni.Bár itthon még viszonylag kevés cég fedezte fel az előnyeit, ám külföldön kinőtte magát a korábban említett szerepéből, és a cégek tudatos marketingcélokra, brandépítésre használják.

Érdekes példa erre Oscar de la Renta, aki Instagramon indította el az őszi kampányát, és bepillantást enged a márka mindennapjaiba. (http://instagram.com/oscarprgirl#)
De számos más, nagyobb cég is él az Instagram adta lehetőségekkel, pár példa:
http://instagram.com/playboy#
http://instagram.com/mtv#
http://instagram.com/starbucks#
http://instagram.com/hm#

Nagyon hasznos eszköz a márka vizuális kommunikációjának feldobásához. Könnyen targetálható, és használatával könnyen eljuttatható az üzenet a már meghatározott célcsoportnak. Mint minden marketingeszköznél, itt is fontos, hogy cégünk tudja, mire és milyen formában akarja használni az adott eszközt, esetünkben az Instagramot.

A megosztásokba bevonhatjuk barátainkat, partnereinket, dolgozóinkat, hiszen az ő szemükön keresztül is megmutathatjuk cégünket, annak működését, általában az emberek értékelik, ha bepillantást engedünk cégünk működésébe. (Persze ez követel némi moderációt.)


Lehetőségek:

Több lehetőségünk is van beépíteni a marketingtevékenységünkbe (online marketing, közösségi marketing és mobil marketing) , azzal azonban tisztában kell lennünk, hogy az Instagram nem vásárlásra ösztönző eszköz, hanem a márkahűséget és követőink számát növeli.

Nyereményjáték:
Külföldön ennek már nagy hagyománya van, fotópályázat formában a márkánk hashtagjével ellátva a játékosok feltölthetik képeiket, és a legtöbb fav-ot kapott, vagy a legjobb képek készítői valamilyen nyereményben részesülnek.

Scavenger hunt:
A nyereményjáték másik formája, a játék lényege, hogy elrejtünk egy nyereményt, vagy arra jogosító kupont. A játékosoknak vagy magát a nyereményt kell megtalálniuk, vagy a helyet lefotózniuk, és azt feltölteni saját Instagram profilukra. (Ezeket a képeket nevezik User Generated Content (UGC) -nek.)

Webprofile:
Készíthetünk cégünknek/márkánknak saját Instagram oldalt, melyet személyre szabhatunk, és a felhasználók azt követhetik. (http://blog.instagram.com/post/35068144047/announcing-instagram-profiles-on-the-web)

Ezen felül a neten megtekinthetjük, hány követőnk, hány like-unk van, milyen országokból.
Így információhoz juthatunk e platform felhasználóiról is, és ezen információ birtokában ismerhetjük meg még jobban felhasználóinkat, rajongóinkat.

Összekapcsolt kampányok:
Az Instagram lehet olyan csatorna, ahol információt adsz egy Facebookos vagy webes kampányod, nyereményjátékod játékosainak. Esetleg ott találják meg a játékban való részvételhez, vagy egy-egy feladat megoldásához szükséges elemet.


További érdekes adatok:

http://marketingmorzsak.hu/infografika-az-instagram-szuro/
 
 

Keresés

Kérjük írd be a keresendő szót vagy kifejezést az alábbi helyre, majd kattints az ikonra a hírek közti kereséshez.

Következő hír

A Facebook szerepe az üzleti életben
 
Rövid bevezető a kialakulásáról és fejlődéséről A Facebook 2004. február 4-én kezdte működését. A ...